Payment Banner

Često postavljana pitanja

  1. ABE
  2. ABV
  3. Aerodinamičnost
  4. Aktivna sigurnost
  5. Akvaplaning
  6. ASC+T
  7. Asferična zrcala
  8. Asimetrične gume
  9. ASR
  10. Automatski klima uređaj
  11. Balansiranje točkova
  12. Bar
  13. Bi-turbo
  14. Bočna stijenka
  15. Bokser motor
  16. DA gume
  17. DDE
  18. Diesel čestice čađa
  19. Disk kvačila
  20. DOT kod
  21. Električne kočnice
  22. Električni podizači prozora
  23. Električni retrovizori
  24. EMT
  25. Felne
  26. Ffilter ulja
  27. Gazni sloj
  28. Granica opterećenja krova
  29. Grejanje vetrobrana raspršujućim mlaznicama
  30. Guma - oblaganje
  31. Gume sa niskim pritiskom
  32. Hidraulična kočnica
  33. Indeks brzine
  34. Kardansko vratilo
  35. Klima-uređaj
  36. Kočione pločice
  37. Kočioni regulator
  38. Komercijalne gume (C-gume)
  39. kPa (Kilopaskal)
  40. Kvačilo
  41. Lamele na gaznoj površini gume
  42. Lisnate opruge
  43. M+S obeležavanje
  44. M/C obeležavanje
  45. Međuhladnjak
  46. MFSL
  47. Minimalna dubina dezena
  48. ML
  49. Motor
  50. Neto težina vozila
  51. Nisko-profilne gume
  52. Off-road gume
  53. Omjer slike
  54. Opšta uputstva
  55. Otpor kotrljanja
  56. Ponasanje Nox emisija
  57. Postupak prenosa snage
  58. Potrošnja goriva
  59. Prednja / zadnja guma obeležavanje
  60. Pregibna ruka
  61. Prianjanje
  62. Pritisak pločica
  63. Promjer
  64. Protu-klizni sustav
  65. Raspodjela kočione sile
  66. Recirkulacija izduvnih gasova
  67. Reparacija utora
  68. Run-flat gume
  69. Satelitski navigacijski sustav
  70. Snaga motora
  71. Spojka za prikolicu za PKW
  72. Starenje
  73. Stop
  74. Suspenzija
  75. Sustav održavanja brzine-tempomat (CSC)
  76. Tecnost za kočnice
  77. Ugljovodonici
  78. Ulja
  79. Usmjerene gume
  80. Vazdusni jastuk
  81. Vek trajanja gume
  82. Zagrevani vetrobran
  83. Zaporni ventili
  84. Zvučna izolacija
  85. Široke gume
  1. ABE

    Skraćenica za "Opsta upustva".
  2. ABV

    ABV - automatsko blokiranje kočnica . Anti - zaključavanje sprečava blokiranje točkova tokom kočenja kontrolisanjem kočionog pritiska , tako da se vozilom može upravljati . Zavisno o vozilu , tip ABV i površine puta , može se očekivati redukcija kočenja . Takođe pogledajte ABS i ESP .
  3. Aerodinamičnost

    Aerodinamika se odnosi na smenu snage koja utiče na suspendovana tijela.Koncept je bio korišc?en u automobilskoj industriji za neko vreme , zato što je otpor vazduha bio veoma važan faktor u automobilskim operativnim troškovima . Na početku automobilske industrije , automobili su se proizvodili praktično . Danas , oni se proizvode aerodinamički.Sa više aerodinamike automobilsko telo , troši manje energije , kako bi bi se postigla određena brzina i zahteva manji motor . Aerodinamički tunel i tunel za vodu se temelje na iskustvima koji su došli iz izgradnje aviona i primenjuju se još i danas u automobilskoj industriji . Obično , rezultat je prilično na visokom nivou , jer otpor vazduha samo omoguc?ava postojanje izvesnih oblika .
  4. Aktivna sigurnost

    Aktivna bezbednost tehničkih mera na vozilu se odnose na ( pozitivan ) uticaj " aktivno " ponašanje u vožnji kako bi se izbegle nesrec?e . Među ostalim karakteristikama , aktivna bezbednost je osigurana od strane kuc?išta . To podržava odličan kočni sistem sa ABS - om kao standardnom opremom . Takođe , servo sa tačno određenom upravnom snagom povratno pomaže bolje rukovanje u kriznim situacijama .
  5. Akvaplaning

    To se dešava kada voda koja se nakuplja između točkova na vozilu i na kolovozu ne može biti usmerena na površinu gume i ima je previše na gazec?i sloj . Guma c?e " lebdeti " na toj vodi koja može dovesti do neispravnog upravljanja i gubitka kinetičke energije . Akvaplaning se odlikuje po laganom upravljanju , simultanoj rotaciji točkova i zvukom vode ispod vozila . Tokom akvaplaninga , vozač ne sme naglo kočiti , on polagano treba otpustiti accelarator pedalu i nastaviti kontrolisanje volana u smeru ceste . Kada se automobil vrati na stazu , pobrinite se da se točkovi ne zaključaju ili da budu okrenuti u pogrešnom smeru kretanja . Kada je automobil postavljen na tempomat , vozač mora biti vrlo oprezni na krivudavim putevima . Zapravo na mokrom putu je bolje da se ne uključuje tempomat . Vozite sigurno po kiši!
  6. ASC+T

    Automatska kontrola stabilnosti plus proklizavanja ( ASC + T ) sprečava proklizavanje točkova i obezbeđuje stabilnost u vožnji . Kod brzina do 25 km na sat , ASC + T sistem prilagođava kočnice , automatski blokira točkove rotiranjem . Pri brzinama vec?im od 25 km na sat , proklizavanje je neizbežno .
  7. Asferična zrcala

    Asferična ogledala imaju podeljenu ogledala površinu koja ima konveksnu zakrivljenost koja povec?ava ugao za zadnji pogled vozača . To omoguc?ava vozaču da vidi više na zadnjem delu automobila i da prati promet . Dakle , vozač može izbec?i mrtvi ugao koji se javlja kada se gleda u konvencionalnoj ravni ogledala.
  8. Asimetrične gume

    To se odnosi na gume koje nemaju niti jednosmeran ili usmjerni uzorak . Dakle , ove gume se unakrsno zaokrenute i mogu se postaviti i na levoj ili desnoj strani vozila . Nakon montaže asimetrične gume , mogu izgledati kao da su montirane unazad . Obavezno sledite uputstva prilikom ugradnje ove vrste guma . One imaju bilo da su " unutrnje - spoljne " uzorak identicator ili " ova strana izvan " obeležje.
  9. ASR

    Kada ubrzate ili se vozite na klizavim putevima , rukuje sa bočno - kliznim ( ASR ) od pogonskih točkova prilikom okretanja . Ukoliko se okrec?ete , točak automatski koči i snaga motora usporava . Takođe ASR poboljšava prianjanje u krivinama .
  10. Automatski klima uređaj

    Automatski klima uređaj nudi vozaču dodatnu udobnost tokom vožnje. Pomoc?u funkcije automatskog programiranja , prijatna temperatura se lako postiže i održava.Temperatura se takođe može podesiti ručno .
  11. Balansiranje točkova

    Tockovi su balansirani dodavanjem težine na tocak , rubnog pojasa kako bi imali udobnu vožnju bez vibracija. Nebalansirani tocak i dovode do pretjeranog trošenja na guma , ležajevima i suspenzije. To rezultira nejednakim vibracijama tockova te vozilo postaje nestabilno.Kontakt s cestom se smanjuje i gume "poskakuju". To dovodi do trošenja gume i habanja amortizera mnogo brže. Statično balansiranje odnosi se na korištenje protuteže na vanjskom rubu naplatka tockova ili oboda.Dinamično balansiranje tockova također uključuje korištenje odgovarajuće protuteže, ali na različitim pozicijama na obje vanjske i unutarnje prirubnice tockova.
  12. Bar

    Bar je metrička jedinica za merenje pritiska vazduha.Merenje vazdušnog pritiska kilogramai po kvadratnom inču ( psi ).
  13. Bi-turbo

    Bi - turbo odnosi se na motor koji ima dva turbopunjača ( bi = 2 ) . Ovi turbopunjači su montirani na obe strane mašine . Takođe je poznat kao " dvostruki - turbo ".
  14. Bočna stijenka

    Uspravni rub gume je obično poznat kao bočna stena . On ima veliki uticaj na auto pogon i rukovanje.
  15. Bokser motor

    Kada je reč o bokser motora , klipovi rade pod uglom od 180 ° na bočnim stranama radilice . To je razlog zašto je ovaj dizajn motora takođe poznat kao " V motora " . Zbog dizajna , motori su ravni i zahtevaju manje prostora . Najpoznatiji bokser motor je onaj koji je proizveden za VV Bube.Najviše pažnje evolucija bokser motora se nalazi u Porsche 911 automobilima .
  16. DA gume

    To se odnosi na gume koje se smatraju " potcijenjenim " ili neispravnim od strane proizvođača guma zbog neke vizuelne mane ( s ) . Smatra se da ove gume tehnički smanjuju buku te su potpuno pogodne za vožnju i upravljanje . One nose oznaku " DA " utisnut na boku . Ne bi smelo biti nikakvih problema tokom njihovog korišc?enja .
  17. DDE

    Skrac?enica koja stoji za " Digital Diesel Electronics " sistem . DDE kontroliše proces ubrizgavanja goriva , efikasnost goriva i pojačanje pritiska . Izuzetno precizno , DDE osigurava da dizel motor radi ispravno.Vec?a potrošnja goriva i niže emisije su među pozitivnim učincima blagotvornim DDE.
  18. Diesel čestice čađa

    Zavisno od tipa motora , čestice čađi iz dizel motora obično sadrže čađ ( carbon ) , nesagorelo gorivo , sumporna jedinjenja , ulje i metale . Rečeno je da emisije koje dolaze iz dizel motora mogu imati štetan uticaj na zdravlje.
  19. Disk kvačila

    Disk kvačila je deo kvačila . On povezuje motor i transmisiju.
  20. DOT kod

    DOT je skrac?enica za " Odeljenje za transport " , a odnosi se na kod napravljen od tri ili četiri broja izlivenih na boku gume . Ovaj broj ukazuje na datum proizvodnje gume i implicitno koliko je stara guma . Na primer , " 327 " označava gumu koja je proizvedena u 32. nedelji 1997. Počev od 2000 , DOT kodova ima četiri cifre . Na primer , " 1602 " se odnosi na gumu koja je proizvedena u 16. nedelji 2002.
  21. Električne kočnice

    Električne kočnice su dio mehanizma koji se bavi energetskim oporavkom. Prilikom kočenja, alternator deluje kao generator i pretvara kinetičku energiju u električnu energiju. Ovaj mehanizamkoriste i električna i hibridna vozila.
  22. Električni podizači prozora

    Takođe poznati kao elektronski podizači prozora, prozori sa električnim napajanjem su odlika vec?ine vozila današnjice. Da bi podigli ili spustili prozore, električni uređaj se montira na vrata automobila. Ovaj uređaj omoguc?ava vozaču da otvori prozor suvozača a često i zadnje prozore često. U zavisnosti od modela automobila, tasteri koji aktiviraju električne prozore su postavljeni na vratima u automobilu ili u centralnoj konzoli. U vec?ini slučajeva, prozori mogu biti zaključani pomoc?u opcije roditeljskog nadzora koja se nalazi na instrument tabli.
  23. Električni retrovizori

    Električno podešavanje retrovizora se vrši iz unutrašnjosti automobila, bilo sa vozačeve strane (oba retrovizora) ili suvozačeve strane. Ogledala se mogu podešavati po visini i uzdužnoj osi kako vozač zahteva. Električni uređaji koji su integrisani u tim retrovizorima podešavaju ugao gledanja. Neki električni retrovizori imaju memorijsku funkciju koja im omogućava da se vrate na zadanu poziciju. Na primer, nakon što su retrovizori oprani. Često električni retrovizori imaju elemente za odmagljivanje unutar stakla.
  24. EMT

    Skraćenica se odnosi na gume s " tehnologijomproširene mobilnosti" (EMT) - također poznatim kao run-flat gume. Kada se suočava ukupnim gubitkom vazdušnog pritiska, EMT gume mogu preći i do 50 mph / 80 km pri brzini od ne više od 50 mph / 80 km / h. To bi trebalo da obezbedi vozaču dovoljno vremena da stigne do najbližeg auto servisa ili prodavca guma.
  25. Felne

    Felne mogu biti od čelika, aluminijuma ili smeše različitih metala. Vec?ina automobilskih točkova današnjice je izrađeno od legura. Ove felne napravljene od aluminijuma ili drugih metala su atraktivnije, obezbeđuju bolju rotaciju i smanjuju ukupnu težinu vozila. Guma postavljena na felnu formira set kompletnog točka.
  26. Ffilter ulja

    Čestice prljavštine, peska i ostaci izgaranja zagađuju motorno ulje i smanjuju njegovo podmazivanje. Filter ulja koji je integrisan u tok ulja, filtrira taj zaostatak. Kako bi se zaštitila dugovečnost motora, preporučljivo je promeniti filtere za ulje posle propisane kilometraže ili vremenskih intervala koje pređe vozilo.
  27. Gazni sloj

    To se odnosi na deo gume koji ima kontakt sa putem.
  28. Granica opterećenja krova

    To se odnosi na težinu koja se može bezbedno nositi na automobilu pomoću krovnog nosača. U zavisnosti od automobila, ograničenje težine je između 50 i 100 kilograma. Ako se prekorače te vrednosti, krovni nosač se može slomiti ili odvojiti što može imati za posledicu eventualnu nezgodu.
  29. Grejanje vetrobrana raspršujućim mlaznicama

    Zagrejane raspršujuće mlaznice su veoma korisne tokom zimske sezone, jer se voda koju prskaju na vetrobran ne smrzne.
  30. Guma - oblaganje

    Također poznata kao "truplo", kućište gume je odgovorno za izgradnju integriteta gume i koheziju. To je izrađeno od sintetičkih komponenti. Zaštitna gumena prevlaka gaznoga sloja će se postupno trošiti tijekom normalne vožnje, kako bi se omogućilo pokretanje gume- tijekom prvih 50 milja (80 km) te će probiti tu glazuru i pružiti maksimalno prianjanje.
  31. Gume sa niskim pritiskom

    Takođe poznate kao " balon gume " , gume sa niskim pritiskom imaju veliku količinu vazduha i visoku elastičnost; njihove slabe karakteristike postaju očigledne kada vozite po krivudavim putevima.
  32. Hidraulična kočnica

    Iz bezbednosnih razloga, hidraulični sistem je podeljen na dva kočione kola; Obično, dve dijagonalno suprotne felne formiraju kočiono kolo (na primer, prednji desni točak i zadnji levi točak). Ako jedno od kola zakaže, drugo c?e preuzeti. To može da dovede do okrectanja automobila, ali lelujava traka (takođe poznata i kao stabilizator) pomoc?i c?e da se vozilo stabilizuje.
  33. Indeks brzine

    Indeks indeks brzine se odnosi na 1 slovni simbol ukalupljen u bok gume . Na primer , ako čitate sledec?e veličine gume 195/65 R15 H vidimo slovo " H " . Ovo slovo ukazuje na to da je guma sigurna na 130 mph ( ili 210 km / h ) . Najčešc?i Indeksi brzine su : K = 99 mph ( 160 km / h ) , R = 106 mph ( 170 km / h ) , S = 112 mph ( 180 km / h ) , T = 118 mph ( 190 km / h ) , H = 130 mph ( 210 km / h ) , V = 149 mph ( 240 km / h ) , V = 168 mph ( 270 km / h ) , I = 186 mph ( 300 km / h ) , ZR = više od 150 mph ( 240 km / h ) . Kako biste mogli videti koji indeks brzine je odobren za vaš automobil , proverite korišc?enje vašeg vozila.
  34. Kardansko vratilo

    Takođe poznato kao pogonsko vratilo , ovaj mehanički uređaj se koristi na zadnjim točkovima vozilima koja imaju motor i menjač ugrađen u prednjem delu vozila.Kardansko vratilo se koristi za izradu diferencijalne povezanosti motora , menjača i točkova . Da bi to uradili , ploča koja čini vezu sa zadnje osovine je postavljena sa spoljne strane prenosnika . Ovaj križni plak je poznat kao kardansko vratilo . Izrađen od metalnog cilindra koji se može podešavati u pogledu debljine i dužine , tako da zadovoljava zahteve vozila i njegove veličine ( u vec?ini slučajeva , razmak između menjača i pogonske osovine ). Kardanska vratila može biti izrađeno od jednog komada metala ili može biti artikulisano .
  35. Klima-uređaj

    Klimatizacioni sistem se sastoji od sistema hlađenja , sistema grejanja , sistema kontrole vlažnosti i ventilacione jedinice.Klimatizacijski sistem pomaže sistem grejanja i ventilaciju u vozilu . Za razliku od automatskog klima uređaja ( Climatronic sistem ) , klimatizacioni sistem je ručno kontrolisan od strane vozača . Osim podešavanja temperature , klima uređaj takođe kontroliše cirkulaciju vazduha i vlage , takođe pruža kontrolu o tome koliko je čisti vazduh u autu . Hlađenje vazduha zasniva se na istom principu kao i funkcionisanje toplotne pumpe . Zagrejani vazduh ulazi kroz ventilator i šalje se u isparivač , gde je uklonjena toplina.Funkcija za odmrzavanje se može aktivirati u toku zime .
  36. Kočione pločice

    Kočione pločice su odgovorne za delimično zaključavanje ili zaustavljanje točka kada se pritisne pedala kočnice . To se dešava na vozilima koja nemaju sistem protiv blokiranja točkova ( ABS ) . Ako je pritisak koji se javlja previsok , gume mogu biti oštec?ene što uzrokuje ravne mrlje.
  37. Kočioni regulator

    Takođe poznat kao proporcionalni ventil ili kočioni disk ventila , to se odnosi na raspodelu kočione sile koja osigurava jednak porast pritiska u prednjim i zadnjim osovinama . Kada dođe do uklopne tačke , ovaj regulator kočenja osigurava da se samo nizak pritisak provodi na zadnjoj osovini . To se dešava kada se pritisak povec?ava .
  38. Komercijalne gume (C-gume)

    Gume posebno dizajnirane za laka teretna vozila , kamione , kombije i autobuse . Prioriteti ove gume su visok broj pređenih kilometara i ekonomična potrošnja goriva.
  39. kPa (Kilopaskal)

    Ovo se odnosi na jedinicu koja meri vazdušni pritisak. 1 kPa = 0,01 bar; 1 bar = 100 kPa.Druga mera, koja se koristi u zemljama poput Velike Britanije, je "psi" koja označava kilograme po kvadratnom inču.
  40. Kvačilo

    Prikolica ima metalni prilog na donjoj strani motocikla . Ona se koristi za prevoz robe i ljudi.Prikolica ima samo jedan točak.
  41. Lamele na gaznoj površini gume

    Lamele na gaznoj površini su tanki prorezi ukalupljeni u gazište gume. Na zimskim gumama, jer poboljšavaju trakciju pri ubrzanju i povećavaju sigurnost pri kočenju.
  42. Lisnate opruge

    Ravne lisnate opruge imaju jedan ili više slojeva kaljenog čelika (traka); ponekad sadrže trake cinka ili gumene slojeve da bi se smanjio nivo buke. Njihova tačka pritiska se nalazi u sredini strukture čime stvara opterec?enje tj. kompresiju. Kod korišćenja ravnih lisnatih opruga na automobilima javljaju se poteškoće.
  43. M+S obeležavanje

    M + S (takođe poznat kao M & S ili MS) je standardizovan način obeležavanja koji ukazuje na gumu koji pruža dobro prijanjanje i bezbedne uslove vožnje na putevima prekrivenim blatom, i u snežnim i ledenim uslovima. M + S gume (blato i sneg) koje takođe imaju i simbol pahuljice smatraju se visoko kvalitetnim gumama. Pored M + S oznake zimske gume takođe imaju i simbol alpa (takođe poznat i kao simbol tri planinska vrha sa pahuljicom).
  44. M/C obeležavanje

    M / C oznaka ukazuje na moto gumu. Ova oznaka je utisnuta u bočnom zidu gume.
  45. Međuhladnjak

    Hladnjak (deo originalne opreme automobila) treba povremeno promeniti jer ne može uvek da se nosi sa visokim temperaturama koje su posledica raznih promena motora. Korišc?enjem hladnjaka, temperature mogu pasti na 40-55 stepeni i snaga c?e se povec?ati za 12-13%, druge prednosti: bolja i manja potrošnja goriva i niže emisije.
  46. MFSL

    Ova skrac?enica se odnosi na gume sa zaštitnim obodom grebena na bočnoj strani i dolazi od nemačke sintagme " mit Felgenschutzleiste " . Ovaj greben pomaže da se obod točka zaštiti od udara ili trljanja o druge površine ( npr. Ivičnjake ).
  47. Minimalna dubina dezena

    Za automobile, kamione i motocikle u Europi, minimalna dubina gumam je 1,6 mm. Ovaj minimum mora biti isti na celoj gumi. Kad se postigne ova dubina, put kočenja na mokrim putevima će se povećati, a takođe će se povećati i rizik od akvaplaninga.Zaustavni put je dvostruko duži u odnosu na nove gume. Iz sigurnosnih razloga, letnje gume treba zameniti kada minimalna dubina profila doseže 2 mm, a zimske i široke gume na 4 mm.
  48. ML

    Ova skrac?enica se koristi za gume koje imaju posebnu namenu - Teška mašinerija koja se koristi u građevinarstvu, rudarstvu i šumarstvu.
  49. Motor

    Po definiciji reč motor se koristida bi se predstavila sila koja transformiše neki oblik energije u mehaničku energiju (za napajanje drugih mašina, automobila i tako dalje). Motori se razlikuju po tipu sagorevanja i vrsti goriva koje koriste. Najčešći su: benzinski, dizel, električni, motori sa turbinom ili plinski motori i hibridni motori. Konf iguracije mogu biti u liniji, V ili bokser i sa 2, 3, 4, 5, 6, 8 ili 12 cilindara.
  50. Neto težina vozila

    Ovo se odnosi na neto težinu vozila, izuzimajući vozača, putnike ili bilo koju drugu dodatnu težinu. Kada je reč o komercijalnim vozilima, 75 kilograma se automatski dodaju za vozača. Nosivost se odnosi na razliku između težine vozila i bruto težine vozila. Bruto težina vozila se odnosi na maksimalnu radnu težinu koju vozilo ne bi trebalo da prelazi. Ograničenje krovne nosivosti se odnosi na težinu koja može da se nosi korišćenjem krovnih nosača i krovne kutije. Obično, je to granica između 50 i 100 kilograma. Kapacitet vuče odnosi se na masu prikolice bez vertikalnog opterec?enja na kuki za vuču vozila. Ona se obično krec?e između 50 i 75 kilograma.
  51. Nisko-profilne gume

    Presek gume opisuje odnos između visine gume i njene širine na ivici gazec?eg sloja. Balon guma je u 1920 - ma imala odnos visina-širina oko 1:1 u odnosu na gume niskog profila današnjice koje mogu da imaju odnos 0.25:1. Nisko-profilne gume su one gume gde je odnos visine gume u odnosu na njenu širinu manji od 80%.
  52. Off-road gume

    To se odnosi na tip gume dizajniran za upotrebu na neravnom terenu, blatnjavim ili neravnim površinama - obično su montirane na SUV, 4x4, itd.
  53. Omjer slike

    Pritisak pločice je sastavni deo kvačila . Spaja ( ili odspaja ) motor - zamajac - sa kutije menjača.
  54. Opšta uputstva

    Opšta operativna uputstva ( ABE ) su neophodna da bi se registrovalo vozilo i da bi se dobila dozvola za vožnju javnim putevima. Zvanični dokument za ABE je KFZ etiketa ,sertifikat o registraciji . U ovom dokumentu , između ostalog se nalaze - Detalji o zemlji ,broj sedišta, kodovi i informacije o prikolici, takođe promene u licenciranim automobilima TUV (širina pneumatika, komponente šasije itd) . Promene koje su napravljene na vozilu i nisu prijavljene na etiketi može poništitiKFZ EBA i zakonom su kažnjive.
  55. Otpor kotrljanja

    Otpor kotrljanja je sila otpora rotacije guma. Zbog novih proizvodnih tehnologija, otpor kotrljanja je znatno poboljšan. Ovo je definitivno prednost jer se smanjuje potrošnja goriva.
  56. Ponasanje Nox emisija

    Ponašanje Nox emisije opisuje osobinu motora kako bi se utvrdio kvalitet "gasova", dok je u radu.
  57. Postupak prenosa snage

    To se odnosi na rotaciju točkova dok su osovine u pokretu. Rotacija točka je drugačija na putevima sa krivinama pošto točkovi na jednoj osovini ne reaguju na isti način na ovakvim putevima. Spoljašnji točak okrec?e brže od onog unutrašnjeg . Proces odgovoran za ovu situaciju naziva se " točak kompenzacija točka ". Ovaj proces prenosi snagu na točak koji ima bolje prijanjanje.
  58. Potrošnja goriva

    Kupci mogu procijeniti troškove vozila analizirajući podatke o prosečnoj potrošnji goriva. Na ovaj podatak utiče nekoliko faktora kao što su brzina i težina vozila, brzina i učinkovitost motora, itd. Potrošnja goriva je važno pitanje ne samo s ekonomskog gledišta, nego i iz perspektive okoline. Proizvođači automobila moraju provesti tri tehnička testa vezana za potrošnju goriva kako bi se utvrdilo urbani ciklus, ekstra-urbani ciklus i ukupnu potrošnju.Prosječna potrošnja goriva se izračunava kombinacijom rezultata sa razmerom od 36,8% u gradskoj vožnji i razmer od 63,2% za ekstra-urbani ciklus.Testiranje počinje u gradskoj vožnji pri "hladnom startu" (oko 20 ° C - 30 ° C).Potrošnja se izračunava na temelju rezultata emisija (uključujući i emisije CO2).
  59. Prednja / zadnja guma obeležavanje

    Ovo jespecijalno obeležavanje koje koriste proizvođači guma da bi osigurali da gume budu montirana na ispravnoj osovini automobila . Gume obeležene " prednja " trebaju montirati na prednju osovinu, dok gume obeležene " zadnja " treba postaviti na zadnju osovinu.
  60. Pregibna ruka

    Pregibna ruka je komponenta stabilizatora i pomaže da se točak poveže za karoseriju. Trouglastog je oblika; dve strane trougla vezane su za karoseriju, dok je trec?a strana vezana za točak.
  61. Prianjanje

    Ovo se odnosi na fenomen koji se javlja između točkova vozila i puta. Ovo obezbeđuje kretanje vozila.
  62. Pritisak pločica

    Takođe poznat kao " trupa ",kuc?ište guma je odgovorano za izgradnju integriteta pneumatika i kohezije . Napravljen je od sintetičkih komponenti . Zaštitni premaz guma koje c?e se postepeno prođe omotaca području pneumatika tokom vožnje normalan , pa dozvoliteda radi guma - u za prvih 50 milja (80 km ) da raskinu ovaj glazura i pružaju maksimalno prijanjanje .
  63. Promjer

    Je rastojanje kotrljanja od 1 tačke na gumi za potpunu revoluciju . Znači da se obim odnosi na prečnik guma . To ima uticaj na odnos prenosno i brzinomer . S manjom serijom guma ( AR ) , ova manja obima guma ima tendenciju na krac?e prenosno ubrzanje koje utiče pozitivno , ali pri visokim brzinama postoji moguc?nost da broj obrtaja ostane uu crvenoj zoni . Osim toga ova manja guma c?e brzinomer pročitati više . Prihvatljive su tolerancije od plus 1,5% do minus 2,5% . Vec?a odstupanja c?e napraviti ? Proporcionalno vec?e promene čitanja brzinomera .
  64. Protu-klizni sustav

    Elektronsko funkcionisanje se zasniva na Anti - kliznom sistemu ( ASS ) da bi se sprečilo proklizavanje pogonskih točkova . Pomoc?u senzora , pokretačka snaga raspoređena je tako da nijedan točak nec?e dobiti više energije nego što je zapravo potrebno za vožnju . U suprotnosti sa diferencijalom ograničenog klizanja koja deluje mehanički , prednji točkovi se ne mogu naposletku obezbediti sa protukliznim sistemom . Performanse motora takođe utiču , tako da točkovi dobijaju samo toliko snage koliko je zapravo potrebno . Neki sistemi mogu uticati na kočnice pri brzinama do 40 km / h , i na taj način sprečiti točkove da proklizavaju.
  65. Raspodjela kočione sile

    Menjajuc?i težinu dinamično u odnosu na položaj kočnica , prednji točkovi moraju stec?i vec?u kočionu silu kako bi se izbeglo blokiranje zadnjih točkova , kada se koristi kočnica . Kada je reč o prednjem pogonu vozila , prednja osovina na vozilu je uvek teža od zadnje osovine . To znači da se težište nalazi na prednjoj strani vozila . U ovom slučaju , težište se može uravnotežiti pomoc?u zadnjeg cilindra točka . Ovo je način kako bi se pravilno raspodjelila kočiona sila . To je važno za bezbednost vožnje kako bi bili sigurni da su sile kočenja pravilno raspoređene . Da bi se to postiglo , sledec?e stvari su potrebne : protu - zaključavanje kočionog sistema koji smanjuje pritisak kočenja i ventil koji blokira taj pritisak i to se čuva na zadnjim kotačima.Blokiranje ventila postaje korisno kada je postignut određeni hidraulički tlak.Regulator kočionog pritiska jednako deli pritisak između prednjih i zadnjih točkova kočnice . Kad se uklopna tačka dostigne i pritisak na prednjoj osovini se povec?ava , regulator pritiska kočnice pomaže da se uravnoteži ukupni pritisak . Pojedini regulatori pritiska kočnice su slični tipičnim kočionim pritiskom regulatora sa razlikom što prvi tip kontroliše uklopne tačke prema statusu opterec?enja , i sprečava blokiranje zadnje osovine . Na taj način , upravljivost vozila je pod kontrolom spajanjem osovine na zadnji deo tog vozila.
  66. Recirkulacija izduvnih gasova

    U normalnom procesu sagorevanja cilindra, azotni oksidi se povec?avaju disproporcionalno sa povec?anjem temperature sagorevanja. Recirkulacijom izduvnih gasova samo deo njih može da smanji temperaturu sagorevanja.Sistem recirkulacije izduvnih gasa se sastoji od vozne pumpe i elektronski je kontrolisan putem ventilatora. Recirkulacija izduvnih gasova je efikasan metod za smanjenje azotnih oksida.
  67. Reparacija utora

    Reparacija utora se obično praktikuje za specifične vrste guma za komercijalna vozila. Preporučuje se da reparaciju utora sprovede stručnjak za gume. Preporučuje se da se uradi kada postoji minimum 3 mm, levo na originalnom gazec?em sloju - reparacija utora koji je suviše duboko može prevremeno da uništiti gumu. Reparacija utora se ne preporučuje ako gazec?i sloj pokazuje znake propadanja – na primer neravnomerno habanje ili komadanje na području gazec?eg sloja.
  68. Run-flat gume

    Run - flat pneumatici ili totalmobiliti gume su dizajnirane tako da se , uprkos gubitku pritiska , gume nec?e ispasti iz obruča . Dakle , ovo pruža moguc?nost da se vozite na ispuhanoj gumi sigurno do 50 milja ( 80 km ) ne više od 50 mph ( 80 km / h ) . To c?e vam obezbediti dovoljnu udaljenost da dodjete na montažera ili trgovca.
  69. Satelitski navigacijski sustav

    Navigacioni sistem c?e vas voditi brzo i direktno na bilo koju destinaciju.Satelitski sistem određuje položaj prema GPS - u ( satelit za globalno pozicioniranje ) i njegovo računar može izračunati najkrac?i , najbrži i najekonomičniji put do odredišta.Računalo pruža potrebne informacije , te c?ete imati uputstva iskazane na ekranu i dodatne informacije o smeru.
  70. Snaga motora

    Stvarna snaga motora se ne obračunava nego se meri na probnom stolu. Ove mere su fokusirane na snagu motora, a ne na njegovu brzinu. Maksimalna snaga motora se pre izračunavala u PS a sada u kW ili KS (koja se takođe naziva i "nominalna snaga"). Uz pomoć ove vrednosti, izračunava se ocena osiguranja.
  71. Spojka za prikolicu za PKW

    Gume lamele su tanki prorezi naoblikovala u omotaca A pneumatika . Na zimskim gumama , oni poboljšavaju vučnu silu kada ubrzanje i povec?anje bezbednosti prilikom kočenja.
  72. Starenje

    Nekoliko faktora može uticati na proces starenja gume : vlaga , UV zračenje , vruc?ina i hladnoc?a , itd Da bi se sprečilo propadanje spojeva posebna guma je dodana da se uspori proces starenja . U roku od deset godina starosti moraju se zameniti novim gumama .
  73. Stop

    Reakcija puta i stvarni put kočenja , na kojemu je brzina na kraju usporena , to predstavlja put kočenja.
  74. Suspenzija

    Vek trajanja gume zavisi o autu , o stilu vožnje i drugim faktorima . Na autima sa prednjim pogonom , prednji točkovi se mogu istrošiti tri puta brže od zadnjih guma.Zakonska minimalna dubina profila je 1,6 milimetara.
  75. Sustav održavanja brzine-tempomat (CSC)

    Ovaj elektronski sistem je takođe poznat kao " autopilota " . Vozač može podesiti brzinu na određenu stopu i autopilot c?e zadržati tu brzinu do daljnjega - na primer kočenje ili sistem prebacivanja.
  76. Tecnost za kočnice

    Tečnost za kočnice je izrađena od " Polialkilenglicol " ( vrlo toksično i korozivno ) i drugih dodataka . Njen cilj je da prenosi pritisak sa papučice kočnice i kočnionog cilindra do hidrauličnog sistema kočenja . Tačka ključanja kočione tečnosti je na 290 ° C , kako bi se izbeglo stvaranje isparavanja kada se kočnica snažno pritisne.Higroskopična priroda kočione tečnosti zahteva da se menja u propisanim servisnim intervalima . Mala količina vode može značajno smanjiti tačku ključanja i mogu se stvarati mehuric?i vazduha . To ima negativan efekat na kočioni pritisak zbog gasa ( vazduha ) koji može biti kompresovan za razliku od kočione tečnosti.
  77. Ugljovodonici

    Ugljovodonici se mogu javiti u različitim oblicima u izduvnim gasovima. Njihov miris može biti drugačiji ( aromatični ili opor ). U visokim koncentracijama , neki ugljovodonici mogu imati opojan efekat , dok drugi mogu da iritiraju sluzokožu . U zavisnosti od njihove prirode , oni su više ili manje toksični. Benzen ,aromatični ugljovodonik, je klasifikovan kao kancerogen. Ugljovodonici imaju veliki značaj u formiranju smoga.
  78. Ulja

    Ulja igraju važnu ulogu u vozilu kao maziva. Maziva su faktori razdvajanja između dva pokretna dela.Ulje sprečava direktan kontakt između obuhvaćenih komponenti, smanjuje trenje i smanjuje trošenje. Ulje je prisutno kao lubrikant u motoru i prenosu. Motorna ulja koja se najčešće koriste su izrađena od mineralnog ulja upotrebom različitih aditiva u sastavu. Ulja takođe omogućuju veće intervale između zamena ulja u motoru i prenosu. Kvalitet ulja zavisi od viskoznosti (SAE) i učinkovitosti aditiva.
  79. Usmjerene gume

    Za maksimalnu efikasnost , usmerene gume moraju biti postavljene za rotiranje u određenom smeru.Ova vrsta guma ima sledec?e prednosti : smanjuje buku sa ceste , bolje prijanjanje i vec?i otpor na akvaplaning . Asimetrične gume i vec?ina guma visokih performansi su usmerene . Ove gume imaju usmereni pokazivač u obliku strelice na bočnoj zidova.
  80. Vazdusni jastuk

    Vozaču , putnički i bočni vazdušni jastuci štite glavu i prsa , povrede koje se mogu pojaviti u prometnoj nesrec?i . Vazdušni jastuk vozača je integrisan u upravljač . Vazdušni jastuk na suvozačkom mestu je integrisan u komandnu tablu plastičnog panela čiji rubovi se lome kada se aktivira . U nesrec?i , senzor ( koji se nalazi na prednjoj ploči s instrumentima ) aktivira pirotehnička sredstva gasni generator koji ispunjuje vazdušni jastuk sa azotom u manje od 50 milisekundi.Potpuna veličina verzije vazdušnog jastuka za vozača može primiti 80 litara gasa a vazdušni jastuk na suvozačkom mestu može primiti do 150 litara gasa .
  81. Vek trajanja gume

    Prilikom ubrzanja oštrog ili naročito kada ste na ravnom putu , TCS sprečava točak od klizanja . Točkovi c?e se automatski usporiti i snaga motora c?e se smanjiti.TCS poboljšava vuču kada se automobilom upravljiva previše . Slalom test je pokazao da auto bez TCS proklizava dok onaj sa TCS ostaje i dalje na putu.Ovo se odnosi na deo gume koji ostvaruje kontakt sa puta.
  82. Zagrevani vetrobran

    Zagrevana vetrobranska stakla su napravljena od grejućih žičanih elemenata. Ove žice su ugrađene u staklenim slojevima vetrobranskog stakla i ne utiču ni na koji način na vidljivost vozača. Oni su veoma tanki i mogu brzo otopiti akumulirani led ili razmagliti vetrobranska stakla. Zagrevanje vetrobrana ima prednost što štedi vreme i otklanja stres ručnog čišc?enja vlage ili slojeva leda.
  83. Zaporni ventili

    U slučaju nesrec?e , ovi zaporni ventili c?e zaustaviti protok goriva i smanjiti rizik od eksplozije ili požara.
  84. Zvučna izolacija

    Nizak nivo buke vozila je obavezan zahtev za udobnu vožnju . To takođe ima pozitivan uticaj na okoliš.Buka uzrokovana vetrom može biti smanjena za bolju aerodinamiku , dok buka uzrokovana motorom ili spoljnim prometom može se smanjiti korišc?enjem prigušivača vibracija.
  85. Široke gume

    Ne postoji jasna definicija za ovu vrstu gume. Obično, profilna visina tih guma je 55 ili niža (npr. 205/55 R16). One su također poznate kao "gume niskog profila". Prednosti korištenja ove vrste gume su: značajno povećanje stabilnosti vozila, bolja preciznost upravljanja, što omogućava korištenje dugog kočenja nekog višeg stupnja kočionog stepeni, poboljšanje stabilnosti i veće brzine itd.

x